SYSTEMY WYCHOWAWCZE

Przekonano się również, że rodzice konstruują inne systemy wycho­wawcze dla córek niż dla synów. Tak np. w niektórych społeczeństwach dziewczęta otrzymują więcej uczuć niż chłopcy, a jednocześnie stosuje się wobec nich częściej niż wobec chłopców te formy kontroli, które polegają na „wycofywaniu uczuć” i perswazji. Chłopcy otrzymują na ogół mniej uczuć i częściej stosuje się wobec nich formy kontroli oparte na użyciu przymusu i stosowaniu kar.Różnice systemów wychowawczych odbijają się w sposób istotny na właściwościach dzieci. I tak np. stwierdzono, że dzieci wychowywane w systemie, w którym dostarczano im wiele dowodów uczucia, a kon­trolowano ich zachowanie przy pomocy środków „psychologicznych”, okazują dużą gotowość do współpracy, a także efektywnie przyswajają normy moralne.

Chcesz poznać tajniki techniki? Chcesz dowiedzieć się jak funkcjonują rzeczy, które Cię interesują? Mam na imię Anastazja i zapraszam Cię w miejsce, którego szukasz!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)