Zespól napędowy w technice

Pionierzy lotnictwa, rozumieli istotę walki z ciężarem, a siłą ciągu. Przeprowadzając kolejne doświadczenia doszli do wniosku, że sukces zależy od lekkości samolotu. Zbiegiem okazało się, że teoria te były błędne. Zdali sobie sprawę, że najważniejszy jest napęd. Silnik spalinowy był wynalazkiem niemieckim. Postęp w lotnictwie nie zależał już od lekkości maszyn rozpoczął się wyścig o moc silnika, na jednostkę masy. Inżynierowie brytyjscy dążyli do zbudowania silnika, który miałby moc jednego konia na jeden funt własnej masy. Był to typ silnika, który przygotował Rolls-Royse. W roku 1931 silnik sapermarine S.6., rozwinął prędkość 340, 8 mil na godzinę. Rozwój badań nad paliwami, zachęcił konstruktorów do doskonalenia sposobów doładowywania silnika poprzez sprężarkę. Opracowywano też nowe lekkie stropy np. duralowy kadłub silnika, który był dziesięć razy lżejszy od aluminiowego. Ważnym elementem stała się sprężarka dla myśliwca wyczynowego. Wtłaczała powietrze i zwiększała przede wszystkim spalanie.

Leave a Reply